Tygpåsar i olika storlekar
När ett företag överväger att trycka upp tygpåsar som reklamprodukt finns det många olika frågor att ta ställning till. En viktig fråga är själva storleken på tygpåsen. Det finns olika varianter att välja mellan och kanske behöver ett större företag olika typer av påsar för olika behov?
De vanligaste påsarna man brukar se är så kallade bärpåsar, de man exempelvis bär hem maten i från en mataffär. Påsarna är relativt rymliga och har bra handtag så påsen håller länge. För ett företag ger denna typ av påse en god exponering då logon och företagets namn kan synas på långt håll om det är ett stort tryck på påsen.
Ska man dela ut giveaways på en mässa eller event kan en sådan påse faktiskt vara för stor. Det blir inte en helt positiv känsla om man får en goodiebag där det bara ligger några småsaker längst ner i ena hörnet på en stor påse. Då kan det vara mycket bättre med en enklare och lite mindre påse i polyester. På denna påse finns det fortfarande tillräckligt gott om plats för att trycka en logo eller ett företags namn, telefonnummer eller webbadress. Positivt med alla påsar är givetvis att man kan trycka olika saker på baksidan och framsidan. Utöver dessa varianter av tygpåsar kan det finnas andra sorter, till exempel små säckar för matsäcksmaten.
Det är roligt för människor att få olika typer av reklampåsar. Man får en positiv känsla gentemot det företag som delar ut bra reklamprodukter och en tygpåse är i allra högsta grad användbar för alla. En användbar gåva är hundra gånger bättre än en som man i princip bara kastar bort när man kommit hem. Just tygpåsar har en så pass stark positiv ställning idag, främst på grund av att den är mycket mer skonsam för miljön än en plastpåse, att ingen person kommer bli negativt inställd om den får en tygpåse med reklamtryck.